본문 바로가기
U.S. Story/Manhattan in New York

Pocha 32 in Manhattan

by Justitia 2024. 8. 11.
728x90
반응형

오늘 소개할 곳은 맨하탄 한인타운 15 W 32nd St 2nd floor, New York, NY 10001에 위치한 "Pocha 32" 이다.

한국의 포차를 연상케 하는 테이블과 인테리어로 구성된 이곳은

포차와 같은 메뉴들은 아니지만, 그런 분위기를 자아낸다.

 

The place I'm introducing today is Pocha 32, located at 15 W 32nd St 2nd floor, 

New York, NY 10001 in Manhattan's Koreatown.
This place, with tables and interiors reminiscent of Korean Pocha, doesn't have the same menu as Pocha, but it does create that kind of atmosphere.

 

포차

 

갈비

 

나는 BBQ 석쇠구이를 주문했는데 정말 맛있었다.

석쇠 불향이 가득해서 진짜 연탄불에 구운 듯한 맛이었다.

한인타운에는 한국인들보다도 외국인들이 훨씬 많다.

이곳에도  한국식 안주를 즐기러 온 외국인들이 많이 있었다. 

 

I ordered BBQ stone grill and it was really delicious.
The stone grill was full of charcoal flavor, so it tasted like it was grilled over real charcoal.
There are a lot more foreigners than Koreans in Koreatown.
There were a lot of foreigners here who came to enjoy Korean food.

 

한국식 안주들이 사랑받는 것은 정말 좋은 일인듯 하다.

좀 더 한국식 포차 메뉴들이 많았다면 좋았을텐데 하는 생각이 들었다.

그래도 포차라는 분위기를 즐길 수 있어서 좋았다.

 

It seems like a really good thing that Korean food is loved.
I thought it would have been nice if there were more Korean food truck menus.
Still, it was nice to be able to enjoy the atmosphere of a food truck.

 

728x90
반응형